Vraag vanuit Masterfoods

Hoe kunnen de aankopen van Mars producten in tankstations worden gestimuleerd?

Aanpak touch

  • Inzet van 2For1 Entertainment Voucher; bij aankoop van 2 producten van Mars (bijv. Snickers, Twix, Mars of M&M’s) ontvangt de consument een fysieke 2For1 Entertainment Voucher
  • Met deze voucher krijgt de consument eenmalig het tweede kaartje gratis op een dagje uit naar keuze
  • Brede promotie op de winkelvloer gepromoot door middel van fysieke voucherbakjes en ander POSM

 

Actiemechanisme

  • Uitgifte van divers instore POS-materiaal en een fysieke giftvoucher
  • De actiecode op de voucher geeft toegang tot de actiepagina, die volledig is opgemaakt in de Look & Feel van Snickers.

Resultaten

  • Door het gebruik van schap propositie is deze promotie bij aanvang meteen duidelijk onder de aandacht gebracht bij de consument.
  • Het aantal verkochte Mars producten in de tankstations is sinds de start van de actie toegenomen.
  • Daarnaast is er ook veel traffic zichtbaar op de actiewebsite en ligt het aantal bestelde tickets hoog vergeleken met andere promoties.

Benieuwd in welke situatie en op welk moment een consumentenpromotie of incentive het beste ingezet kan worden om de prestaties van een merk of bedrijf te verbeteren? Touch kijkt graag samen naar de mogelijkheden!