Vraag vanuit Renault

Hoe kan Renault de relatie met haar klanten effectief versterken middels contactmomenten bij de Renault-dealers?

Aanpak touch

  • Een loyaliteitscampagne met de combinatie van een kwaliteitscontrole van het auto-onderhoud en een high perceived value geschenkkaart als beloning; de Renault Erop Uit Voordeelkaart, waarmee klanten tot 70% korting krijgen op tal van activiteiten
  • Nadat klanten zich hadden aangemeld voor het loyaliteitsprogramma van Renault (My Renault), maakten zij kans om een compleet verzorgd verblijf te winnen in Villages Nature® Paris bij Disneyland Paris®
  • De campagne werd vanuit Renault breed gepromoot via DM, radio, display, social en televisie

Actiemechanisme

  • Ontvang een gratis Renault Erop Uit Voordeelkaart bij het laten uitvoeren van de Renault Wintercheck
  • Als extra incentive kunnen deelnemende klanten een compleet verzorgd verblijf in Villages Nature® Paris in de buurt van Disneyland Paris® winnen door hun factuurnummer door te geven op www.myrenault.nl

Resultaten

  • Een stijging van +9% bij klanten die de dealer bezochten versus 2017/2018
  • 9% van de klanten die de Renault Wintercheck heeft laten uitvoeren heeft zich aangemeld voor het compleet verzorgde verblijf in Villages Nature® Paris. 11% hiervan is een nieuw My Renault-lid
  • Toenemende klantgegevens en inzichten voor Renault

Benieuwd in welke situatie en op welk moment een consumentenpromotie of incentive het beste ingezet kan worden om de prestaties van een merk of bedrijf te verbeteren? Touch kijkt graag samen naar de mogelijkheden!