Hoe kan Samsung de retail verkoopmedewerkers continu stimuleren om op te hoogte te blijven van de USP’s en specificaties van hun gehele product range?
Aanpak touch
Lancering van het Samsung Academy portal anno 2015
Startend met 1500 medewerkers, uitgegroeid naar 15.000 medewerkers
Beloning in S-Coins op basis van voltooide E-learning modules
Beloning van individueel ingevulde kennisvragen
Beloning van omzet per winkel
Winkel rankings en battles
Samsung VIP of the year wint reis naar keuze
Primaire doelen
Kennis vergroten
Merkvoorkeur creëren
Resultaten
Gemiddeld rapportcijfer van 9,2 o.b.v. deelnemer enquête
Sterk verhoogde NPS score onder betrokken verkopers
Verhoogde omzet onder betrokken winkels, t.o.v. andere kanalen
Benieuwd in welke situatie en op welk moment een consumentenpromotie of incentive het beste ingezet kan worden om de prestaties van een merk of bedrijf te verbeteren? Touch kijkt graag samen naar de mogelijkheden!