Vraag vanuit Samsung Academy

Hoe kan Samsung de retail verkoopmedewerkers continu stimuleren om op te hoogte te blijven van de USP’s en specificaties van hun gehele product range?

 

Aanpak touch

  • Lancering van het Samsung Academy portal anno 2015
  • Startend met 1500 medewerkers, uitgegroeid naar 15.000 medewerkers
  • Beloning in S-Coins op basis van voltooide E-learning modules
  • Beloning van individueel ingevulde kennisvragen
  • Beloning van omzet per winkel
  • Winkel rankings en battles
  • Samsung VIP of the year wint reis naar keuze

Primaire doelen

  • Kennis vergroten
  • Merkvoorkeur creëren

Resultaten

  • Gemiddeld rapportcijfer van 9,2 o.b.v. deelnemer enquête
  • Sterk verhoogde NPS score onder betrokken verkopers
  • Verhoogde omzet onder betrokken winkels, t.o.v. andere kanalen

Benieuwd in welke situatie en op welk moment een consumentenpromotie of incentive het beste ingezet kan worden om de prestaties van een merk of bedrijf te verbeteren? Touch kijkt graag samen naar de mogelijkheden!