Vraag vanuit Total

Hoe kan het loyaliteitsprogramma van Total in zijn huidige vorm doorontwikkeld worden tot een succesvol loyaliteitsprogramma met een gevarieerd assortiment?

Aanpak touch

  • Sinds enige jaren is Touch verantwoordelijk voor het Total Club loyaliteitsprogramma inclusief de volledige klantenservice. Sindsdien is het programma met name aangescherpt op basis van gesegmenteerde e-mail communicatie, welke mede gebaseerd is op persoonlijke voorkeuren.
  • Hiermee werd het voormalige PowerPoints programma vervangen. De hoofddoelstelling van het programma blijft gelijk: klantloyaliteit en behoud, maar dan in een nieuw jasje.

 

Primaire doelen

  • Herhaalbezoek stimuleren
  • Merkvoorkeur verhogen

Resultaten

  • Een structurele verhoging in deelname (+15%) en redemptie (+20%) onder spaarders.
  • Verder blijkt uit een enquête dat deelnemers in de leeftijdscategorie 18-29 een lange termijn spaaractie (waarbij ze voor een waardevol product kunnen sparen) prefereren boven een kortlopende actie waarbij één of enkele artikelen kunnen worden gekozen

Benieuwd in welke situatie en op welk moment een consumentenpromotie of incentive het beste ingezet kan worden om de prestaties van een merk of bedrijf te verbeteren? Touch kijkt graag samen naar de mogelijkheden!