Vraag vanuit Zalando

Hoe kunnen klanten van Zalando tijdens Valentijn worden beloond voor aankopen in de Zalando webwinkel?

Aanpak touch

  • Op basis van de doelstellingen van Zalando is een incentive in de vorm van de Entertainment Jaarkaart ingezet
  • Met de Entertainment Jaarkaart krijgen klanten een jaar lang het tweede kaartje gratis op al hun dagjes uit
  • De consument kan de Jaarkaart zo vaak gebruiken als hij/zij wilt en kan kiezen uit een breed assortiment van concerten, musicals, restaurants, pretparken, reizen, en wellness resorts

Actiemechanisme

  • Voucher met unieke kortingscode geeft recht op toegang tot een promotionele website voor één jaar
  • Geheel in de look & feel van Zalando, waardoor de merkbeleving binnen de online kanalen in stand wordt gehouden

Resultaten

  • Met de Entertainment Jaarkaart heeft Zalando een unieke tool in handen om klanten te belonen voor aankopen. Hierdoor onderscheidt Zalando zich van de concurrentie.

Benieuwd in welke situatie en op welk moment een consumentenpromotie of incentive het beste ingezet kan worden om de prestaties van een merk of bedrijf te verbeteren? Touch kijkt graag samen naar de mogelijkheden!